Jak producenci wyciągają od nas kasę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 32qba32
    Classic
    • 2010
    • 25

    Jak producenci wyciągają od nas kasę

    zpluta fotki rewelka
  • laurin
    Rider
    • 2009
    • 727

    #2
    Jak producenci wyciągają od nas kasę




    Fajnie.... :evil:

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      Niestey ale to jest prawda i praktykuje sie to od daaawna. Przykładem niech będzie tu mój pierwszy samochód czyli Renault 21 TSE z 1990 r. Auto bardzo fajne i niesamowicie wygodne, ale zakup do niego części zamiennych był drogą przez mekę. Pomimo łatwej dostępności tych części trzeba było się nieźle nagłówkować aby kupić tę pasującą, bo do tego modelu z tym silnikiem było ok. 4-5 różnych wariantów jednej części :?
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • romman
        Ambiente
        • 2009
        • 201

        #4
        Big, Ojciec miał Renault 21 2.1 diesel. Sam nim jeździłem, bo to czasy mojej młodości :-)

        Nawet z filtrami oleju i powietrza miałem problem. Według katalogu był on prostokątny a w rzeczywistości była to wielka rura.

        Niestety cała magia związana z motoryzacją pryska. No bo chyba nikt nie jest tak naiwny, że nie wierzy w samochody mogące przejechać kilka milionów kilometrów na jednym silniku. Owszem da się - ale po co?

        Ciekawe jak za kilka (naście) lat będzie się "uszkadzać" silniki elektryczne, żeby zmusić klienta do zakupu nowej fury. Auto z takim silnikiem ma tak mało części ruchomych, że powinno być praktycznie wieczne. Chciałbym dożyć tych czasów (a może lepiej nie?)

        Komentarz

        • Big
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 6389

          #5
          Zamieszczone przez romman
          Ciekawe jak za kilka (naście) lat będzie się "uszkadzać" silniki elektryczne
          ja jestem ciekaw co pozostanie za kilka lat i pareset tys km przbiegu po silnikach z techniką downsizingu Podejrzewam, że te wszyskie 1.2 TSI, 1.4 TSI czy TCE lub Multi jet jak je tam zwał w zalezności od marki, wytrzymaja ok. 200 tys km i rozpadną się w cholerę
          A teraz klientowi się wmawa że to dla jego i przyrody dobra 8)
          Mercedes kiedys produkował takie modele jak nieśmiertelne W123 i W124 ale przestało im sie to opłacać, bo auta były do tego stopnia niezawodne że ludzie nie chciali kupowac ich następców, wiec teraz zacząc robić celowe "błędy" aby podirytowany własciciel kilkulatka zmienił go na nowszy model.
          Czarny Elegance

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Dlaczego np. w nowej Octavii śruba chroniąca dostęp do łożysk tylnych piast ma kształt podobny do zwykłego „torksa”, ale jeden rozmiar jest ciut za duży, a kolejny o włos za mały? Nawet rozmiar calowy nie pasuje!
            He he Skodzie też się dostało ... :lol:

            ja jestem ciekaw co pozostanie za kilka lat i pareset tys km przbiegu po silnikach z techniką downsizingu
            Big jeżeli popatrzymy na to z innej strony, to teraz te 200.000 to przebieg często zrównany z okresem życia produktu. Potem klient chce nowe, ładne.

            A teraz klientowi się wmawa że to dla jego i przyrody dobra
            Dokładnie wmawia się, bo nikt nie patrzy na to że wyprodukownie nowego samochodu to X energi a sam recykling nigdy nie jest w pełni efektywny.


            Mercedes kiedys produkował takie modele jak nieśmiertelne W123 i W124 ale przestało im sie to opłacać
            Obawiam się, że ze Skoda może być podobnie. Myśle że 123 można porównywać do obecnej S klasy (cenowo), pytanie czy S-ka wyjeździ ten milion.

            Ostatnio w newsweeku był ciekawy art o tym jak teraz produkuje się zmywarki, odkurzacze i inny sprzęt. Bardzo ciekawa lektura polecam wszystkim.
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • firmek
              Rider
              • 2008
              • 477

              #7
              Z spraw w tym temacie w octavii przykladem moze byc dosc popularny problem z mikrostykiem. Zabudowanie mikrostyku w zamku na pewno przyspiesza proces montazu jak i zmniejsza stopien skomplikowania konstrukcji. Tylko ze potem po awarii elementu za pare zlotych trzeba wymieniac caly nie tani i tak na prawde dzialajacy zamek. Pozatym najpierw trzeba nameczyc sie zeby go wogule wyjac :evil:

              Komentarz

              • _tm_
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2333
                • Superb III (3V3)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Zamieszczone przez Big
                ja jestem ciekaw co pozostanie za kilka lat i pareset tys km przbiegu po silnikach z techniką downsizingu Podejrzewam, że te wszyskie 1.2 TSI, 1.4 TSI czy TCE lub Multi jet jak je tam zwał w zalezności od marki, wytrzymaja ok. 200 tys km i rozpadną się w cholerę
                Jest na to proste rozwiązanie - trzeba kupować auta nowe, a nie używane . Stosunkowo niewielu właścicieli nowych samochodów wykręca przebieg rzędu 200kkm. Myk polega na tym, że należy je sprzedawać z przebiegiem rzędu 100kkm, żeby ktoś chciał je kupić (czytaj: miał perspektywę przejeżdżenia kolejnych 100kkm zanim się rozpadną ).
                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                -------------------------------------------------------------------------
                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  _tm_ z mojego doświadczenia wynika, że jest inaczej. Zawsze po wyjezdzie z salonu dokładamy sporo ( same przeglady dużo kosztują) a jeżeli sprzedajemy auto z przebiegiem 100.000 to sporo tracimy na wartości.

                  firmek myśle, że zamek to dobry przykład ja bym dadał koła dwumasowe, nity skrzyni i turbiny . Nie chce mi się w to wierzyć, że nie można tych elementów lepiej dopracować konstrukcyjnie.
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • _tm_
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 2333
                    • Superb III (3V3)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez phrix
                    _tm_ z mojego doświadczenia wynika, że jest inaczej. Zawsze po wyjezdzie z salonu dokładamy sporo ( same przeglady dużo kosztują) a jeżeli sprzedajemy auto z przebiegiem 100.000 to sporo tracimy na wartości.
                    Ależ oczywiście masz rację. Chodzi tylko o to, że przy takim podejściu nie martwisz się tym, że osiagniesz przebieg, po którym wg założeń producenta samochód powinien się rozlecieć.
                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                    -------------------------------------------------------------------------
                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                    Komentarz

                    • kropeck
                      RS
                      • 2009
                      • 2319
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BLF 1.6 FSI 115 KM

                      #11
                      Wątek, który w pewnym stopniu pasuje do tego tematu :-)

                      Pozdrawiam,
                      Michał

                      Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                      Komentarz

                      Pracuję...